De 1e fietsdagen op Java - 17 t/m 20 juli

20 juli 2018 - Blitar, Indonesië

De 1e fietsdagen op Java - 17 t/m 20 juli

Java is leuk! Er is zoveel te zien, er gebeurt van alles. We zijn nu 4 dagen aan het fietsen en we hebben geen 100 meter gereden zonder mensen te zien. Altijd en overal komen we mensen tegen op hun brommer of fiets, of ze zijn aan het werk op het veld, een huis of een moskee aan het bouwen of ze zitten lekker op de veranda voor hun huis. En iedereen reageert op ons als wij voorbij rijden. Ze roepen “Hello mister” of “good good” en zwaaien. En wij zwaaien enthousiast terug en roepen “selamat pagi” (of “selamat siang” als het middag is). Het lijkt wel of iedereen hier altijd vrolijk is. Wij maken foto’s van hen en zij maken foto’s van ons.

We hebben zelf een route uitgezet door Java (met BikeMap). Dat hebben we goed gedaan! We rijden weinig op doorgaande wegen (dus niet veel vrachtverkeer) en omzeilen de hoge vulkanen. Het klimwerk valt erg mee. Het is genieten, het lijkt wel vakantie. Zeker ook omdat we tot nu toe alleen in hotels overnacht hebben. Voor de prijs hoeven we dat niet te laten. Ons duurste hotel was omgerekend €18.

Als we s’avonds wat gaan eten (streetfood), kost ons dat ongeveer een euro per persoon. En dan hebben we echt goed gegeten. Onze favoriete waterijsjes kosten 12 cent.

Het bevalt ons prima hier. We hebben zin om morgen weer op de fiets te stappen. Dan gaan we naar Malang.

1. Judy:
    Wat een heerlijkheid!
  2. Adje:
    20 juli 2018
    Dat is pas echt ontspannen. Goed bekeken!!
  3. Conny Driesen:
    20 juli 2018
    Fantastisch die mensen!! En het lijkt nu wel echt vakantie voor jullie!!😉
  4. Conny Driesen:
    Fantastisch.....die mensen!!!
    En het lijkt nu wel echt vakantie voor jullie!!😉
  5. Jozien:
    20 juli 2018
    Echt heel mooi en bijzonder 👍🍀😎
  6. Carla:
    21 juli 2018
    Super mooie, gezellige en kleurrijke foto's van de natuur, inwoners en jullie. Hier zou ik ook wel kunnen aarden. Geniet ervan Xxx
  7. Anja Vredenbregt:
    21 juli 2018
    Hoihoi. Die Wim met al zijn dames. Dat is echt genieten! En dan dat heerlijke Indische eten! Jullie genieten met volle teugen en dat is op elke foto te zien. Ik vind het super om jullie reis op deze manier te volgen. Veel plezier verder. Groetjes Anja