Weer terug op Bali - 31 augustus

31 augustus 2018 - Padangbai, Indonesië

Weer terug op Bali - 31 augustus

De tijd vliegt! Er is weer een week voorbij sinds onze laatste blog. We zijn nu 4 maanden onderweg. We hebben vandaag enkele oude reisverhalen van ons terug gelezen en opnieuw wat foto’s bekeken. Tjeetje, veel gedaan zeg. En we zijn ’pas’ op de helft …….

Gisteren hebben we weer voet aan wal gezet op Bali. De route Sape - Sumbawa Besar hebben we helemaal gefietst. Daar hebben we 4 dagen over gedaan (320 kilometer). Iedere ochtend, zodra het licht werd (net voor 6.00 uur) stapten we op de fiets. Dan was het nog heerlijk koel, slechts 26 graden. Het was leuk fietsen op Sumbawa. Redelijk rustig op de weg, soms langs zee en soms wat meer in het binnenland. En in de dorpen en steden altijd vrolijke en vriendelijke mensen. Het filmpje ‘Bima’ is daar een goed voorbeeld van. We hebben onderweg geen enkele toerist gezien.

Op 28 augustus waren we terug in Sumbawa Besar, bij het hotel aan zee, waar we 2 nachten hebben gekampeerd.

Gisteren hebben we van 7 tot 7 gereisd en zijn we in 1 dag van Sumbawa, dwars over Lombok, terug naar Bali gegaan. Ging erg vlot. We haalden steeds precies de ferry en een lift op Lombok was binnen 2 minuten geregeld. Bij het doorkruisen van Lombok reden we niet door het meest getroffen gebied, maar de gevolgen van de aardbevingen waren ook daar duidelijk zichtbaar.

Nu dus weer op Bali. Het plan was om vandaag onze ronde Bali weer op te pakken. We willen langs de kust naar het noorden fietsen en dan midden over het eiland terug naar Seminyak (in het zuiden). Maar het regende vanmorgen hard, geen fietsweer. We hebben er dus een rust- en rommeldag van gemaakt. Ook best lekker op zijn tijd.

Wat gelezen, de was gedaan, rondje gelopen en Wim heeft nog gesleuteld aan de fietsen.  Een van de achterbanden heeft smeltschade. Misschien op de ferry tegen een heet apparaat aan gestaan??? De achterband is nu voorband geworden, want die heeft minder te lijden.

Weer of geen weer, morgen gaan we fietsen. We willen 9 of uiterlijk 10 september in Seminyak aankomen, zodat we ruim de tijd hebben om alles klaar te maken voor de vlucht naar Hanoi op 12 september.

1. Hettie van Oosterum:
    7 september 2018
    Hallo Mariette,

Dacht toch eens kijken hoe het met met je is en waar je ongeveer bent. Het ziet er helemaal fantastisch uit! Wat een bijzondere reis maken jullie. Geniet ervan en van elkaar!

Hartelijke groeten, Hettie