We zijn in Kuala Lumpur (Maleisië) - 29 juni

29 juni 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

We zijn in Kuala Lumpur (Maleisië) - 29 juni

De reis van Tbilisi naar Kuala Lumpur is prima verlopen. We zijn dinsdag 26 juni s’middags al naar de luchthaven gefietst, zodat we alle tijd hadden om de fietsen goed in te pakken. Belangrijk, zeker omdat we een overstap hadden in Doha (Qatar) en er dus nog extra gesjouwd zou worden met onze fietsen. Het was nog spannend of we teveel kilo’s bagage zouden hebben (per persoon 30 kilo ruimbagage inclusief fiets en 7 kilo handbagage). Het viel mee. We hadden alles voor het inchecken gewogen en het was maar 2 kilo teveel. Die hebben we even uit onze tassen gehaald en na het inchecken weer in onze handbagage gestopt :-)

De reis is goed verlopen. Eerst 3 uur vliegen van Tbilisi naar Doha (Qatar), daar 4 uur wachten en dan nog een vlucht van 8 uur van Doha naar Kuala Lumpur. Woensdag 27 juni rond 22.00 uur waren we in het  4e land van onze reis: Maleisië. Het is hier 6 uur later dan in Nederland (en 4 uur later dan in Georgië).

We hadden (via AWOL) een transfer van de luchthaven naar ons hotel in Kuala Lumpur geregeld. EEN HEERLIJK HOTEL! En wat is Kuala Lumpur anders dan de 3 andere hoofdsteden die we tijdens onze reis hebben gezien (Teheran, Yerevan en Tbilisi). Dit is echt een wereldstad en zo schoon.

Gisteren hebben we de fietsen weer in elkaar gezet. Schade: een stuk van het spatbord van mijn fiets afgebroken, maar daar kan ik prima mee fietsen hoor. En we zijn naar de Petronas Twin Towers geweest, waar je vanaf de 41e en de 86e etage over de stad kunt kijken.

Vandaag hebben we via Baja Bikes een fietstour door de stad gemaakt. Voor ons de ideale manier om in korte tijd alle highlights van de stad te zien. En net bij de Heli Lounge (helikopterplatform bovenop een gebouw met 34 verdiepingen) de zonsondergang bekeken en ergens op straat wat gegeten.

Dat was Kuala Lumpur. Morgen vertrekken we weer, op naar Singapore! Daar willen we 14 juli zijn. We hebben alle tijd, dus we zien onderweg wel wanneer, wat, waar en hoe.

1. Elly:
    29 juni 2018
    Wat een verschil gelijk met jullie vorige belevenissen, even weer in de “beschaving”. Een heel nieuw vervolg aan jullie avontuur, waar jullie zeker ook weer erg van gaan genieten. Leuk dat we hier mogen meegenieten van alles wat jullie tegenkomen. Have fun on the Road!
  2. Anja Vredenbregt:
    29 juni 2018
    Ik kijk altijd erg uit naar een nieuw verhaal van jullie. Heerlijk om de verhalen te lezen en de foto's en video's te zien. Ik reageer niet altijd maar geniet wel ontzettend van jullie berichten. Geniet van het volgende deel van jullie trip en ik geniet mee. Groetjes Anja
  3. Conny Driesen:
    29 juni 2018
    Geweldig weer!! We, (Johan leest ook mee), vragen ons af of jullie niet ontzettend moe zijn? Hoewel dat uit niks blijkt in jullie verhalen hoor...en op de foto's stralen jullie ook!
  4. Jozien:
    30 juni 2018
    Goed gedaan met de kilo,s😉 wat een verschil van cultuur, landschap, straatbeeld, geniet ook van dit traject in jullie reis. Gr uit ook een heel warm nederland😎
  5. Dorine:
    30 juni 2018
    Wauw wat een mooie verhalen en foto's iedere keer. Zo leuk om jullie te volgen. Veel groetjes van ons allemaal.
    We missen je wel hoor Wim!

Groetjes Inge
  6. Anneke Verheije:
    2 juli 2018
    Fantastisch dat het allemaal steeds lukt ! Heerlijk die afwisseling van omgeving en die diversiteit die blijkt uit het beeldmateriaal en de tekst!
    Goed vervolg weer en ik blijf benieuwd !